Het zou je verbazen hoe veel aankopen er online worden gedaan. Voor bedrijven die graag van hun online shop ook een succes willen maken, is Google AdWords de beste manier om gericht conversies te behalen. Echter is het zo dat wanneer AdWords niet perfect wordt uitgevoerd, het veel geld kan gaan kosten. Laat Adwords uitbesteden door marketing professionals en je zult zien dat je meer conversies behaalt en dat je omzet een flink stuk omhoog gaat.

Waarom AdWords?

AdWords behalen veel conversie, omdat de mensen die het zoekwoord invullen vaak een transactionele zoekopdracht uitvoeren. Transactionele zoekopdrachten betekenen dat mensen daadwerkelijk een aakoop willen doen. Er wordt gezocht op ‘lamp kopen’ bijvoorbeeld, de vraag is alleen waar deze dan gekocht kan worden. Dat is waar AdWords straalt, want bovenaan de pagina zal de consument jouw advertentie zien. Aan AdWords valt het niet eens op dat het een advertentie is, het verschijnt gewoon bovenaan de pagina als eerste. Het is ook bewezen dat dat mensen toch klikken op het eerste dat ze zien. Hetgeen dat bovenaan staat wordt het meest vertrouwd.

AdWords uitbesteden

In Google AdWords campagnes uitzetten die precies gericht zijn op specifieke zoektermen is best lastig. Vaak zul je dan toch iemand zelf in moeten huren die dat kan, en zelfs dan kan het nog fout gaan omdat het budget verkeerd wordt ingezet. Daarom is het aan te raden om AdWords uit te besteden. Echte professionals kunnen een kijk nemen in de Google Analytics van jouw bedrijf, en kunnen dan campagnes baseren op die data. Het bespaart jou een hoop tijd en gedoe, maar toch zul je zien dat je omzet een flink stuk omhoog gaat op die items waar campagnes op gericht zijn. Daarnaast is het handig om AdWords uit te besteden omdat professionals je kunnen wijzen waar nog kansen liggen. AdWords uitbesteden is een garantie voor een hogere omzet, en uiteindelijk ook meer verkeer. Omdat de advertenties door het juiste zoekverkeer gevonden worden zullen ze ook terug blijven komen.

Wat is belangrijk?

Om AdWords tot een succes te maken zijn er een aantal zaken belangrijk. Zo hoor je bijvoorbeeld dagelijks te kijken, en als je daar geen tijd voor hebt kun je je AdWords uitbesteden en anderen voor jou laten kijken. Je hoort ook precies de juiste zoekwoorden terug te komen in de advertenties, wederom is dit bij uitbesteding van AdWords geen issue. Zoekwoorden met een laag CTR (clickthrough rate) horen eruit gehaald te worden voor maximaal rendement. Besteed nu je Adwords uit en al het bovenstaande is niet meer jouw probleem!